Dan före julafton

Vid den här tiden, för fyra år sedan, väntade jag på julafton hemma i Smedjebacken, vi hade Shirins och Ingemars katt Oliver hemma hos oss och Zabdi bodde här.
Vid den här tiden, för tre år sedan, hade Momo precis åkt till Barcelona och blivit kär i en spanjorska, jag hade blivit dumpad trots att vi egentligen aldrig var tillsammans.
Vid den här tiden, för två år sedan, hade jag precis kommit hem från Mexico efter resan till Chiapas med Zabdi, jag var brunbränd och fin.
Vid den här tiden för ett år sedan var jag hemma hos Tomas och sov där till julaftonsmorgon och var en låtsasdel i deras familj ett tag.

Vid den här tiden nu ska jag snart packa ner datorn och gå till bussen och åka till jobbet och jag längtar nog efter min familj som kan påminna mig om vem jag är och dom får jag se imorgon.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0