Det nya året har redan börjat.

Snart nytt år. Ett halvår till i Borlänge - då har jag bott här i precis två år. Ett halvår, sen är jag klar. I maj säger jag upp lägenheten och ser vart vindarna bär mig; antagligen dit där jag ska fortsätta spanskaplugget.

Första halvan av 2011 ska jag:


- Fortsätta plugga spanska på halvfart.
- Även slänga in en svensk grammatikkurs på 7,5 hp.
- Agera läxhjälp, tre timmar i veckan, åt fjärdeklassare. I våran lokala välgörenhetsorganisations namn.
- Vara lärare åt två grupper människor som vill lära sig spanska i åtta veckor - läskigt :-).
- Bli riktig svennebanan och börja träna på Friskis ;-).

Så länge man gör det man är ämnad för/älskar, så finns ingen anledning att behöva någon, något jag tenderar vara bra på. *peppar*

Nu innan jag ska sova spelas
Peter Lemarc - Bara dej
(för att det jag skrev ovan helt ska tappa innebörden, hahaha)
Godnatt sötisar.
Imorgon får jag veta resultatet på grammatiktentan.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0