Fredag

Ok, man känner sig alltid lite ynklig när man är sjuk. Två ipren och febern försvann åtminstone. Tomas envisades med att vilja ses igår så efter att jag tvättat gick jag upp till honom på kvällen. Han kom till och med och mötte mig halva vägen, inte likt honom att gå ut och gå. Som vanligt hemma hos Tomas får man ordentlig mat, pasta carbonara med parmesan, grädde och sidfläsk. Mmm, det var gott.

Sen blev vi att prata lite och han frågade hur det kändes att bara vara vänner, och jag sa att det inte är så lätt alla gånger. Jag vet att han väldigt gärna vill vara en nära vän, eftersom vi känner varandra innan och utan, men jag tycker det är svårt, eftersom jag älskar honom och känner mig trygg med honom och fortfarande inte kan säga att jag släppt idén om att vi egentligen ska vara tillsammans.

Men det är antingen eller. Egentligen för att gå vidare helt så måste jag bryta kontakten. Hur skulle ni ha gjort? När det är en människa som ni älskar och respekterar och väldigt gärna vill ha kvar i livet, men samtidigt, ja ni fattar. Det är svårt. Vem fan vill göra slut med en vän?

Resten av kvällen tittade vi på lyxfällan, Debatt och sen sov jag där. Sov ända till 11 imorse, så trött var jag.

Ikväll åker jag hem och imorgon bitti till Västerås.
Jag ska ha Silverfisken i lurarna :)


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0