gamla Sara kikar fram

Nåt har hänt med mig efter helgen!

Det börjar kännas gött i huvet igen :) efter att jag faktiskt insett hur kul jag tycker det är med spanska (och hur grym jag är). Samt hur mycket jag tycker om Mälardalens högskola och lärarna där. 1 + 1 = 2.

Jag vill faktiskt flytta dit.

Göteborg vore kul men det är inte omöjligt senare i livet.

Har fattat hur det hänger ihop. I KNOOW jag är långsam, men det är ju en process. Jag har hängt upp mig på en endaste människa i den här staden, och därför tvingat mig själv att bo här och försöka leva här.. Inte förrän jag börjar släppa människan så kan jag även släppa staden och röra mig bort härifrån.. hörde ni vad skönt det lät?! Bort härifrån! Jag inser till och med att jag inte ens behöver hänga i Hönsarvet varje dag bara för att jag betalar hyra här. Jag kan vara var jag vill!

Nej nu börjar en riktig plan forma sig i huvudet, en som verkligen känns som jag.. singel, snygg och smart.. nu ska jag verkligen satsa på mig själv! Jag har det!
:D

Här är gatorna alldeles för små! Hahaha, Lars Winnerbäcks låt Gråa dagar är verkligen jag!

"Det finns så mycket att förlora, dina drömmar är så stora, här är gatorna alldeles för små
Här sitter alla på kafé och säger: "Ingen idé, det är för sent ändå"

Dina chanser blir allt färre, och ditt tvivel bara värre, på kafé finns ingen hjälp att få
Klådan bygger bo och du får ingen lugn och ro, här ser du tågen komma och gå
"

Och all din trygghet stramar allt för tätt inpå, det isar och det bränns

Och du letar efter gråa dagars skäl att skynda på, och vill byta planet, Hjärter Dam, jag vet, hur det känns

Det finns en fagrare glans någon annanstans, du får hoppas som om himlen fanns,
och tro och be att det ska gå

För du får ingen tröst av din inre röst, den vill knäcka dig varenda höst, och gråa dagar skyndar aldrig på.

Depressiva episoder och maniska perioder, vissa klarar sig utan extas
Andra springer fatt och blir nervösa och får spatt, om inte livet är ett kul kalas
Du måste sänka dina krav, eller vinna på trav, om du ska komma i fas

Och sådan leda bryter ner en bra frisyr, och du blir tråkig, ful och trött
Och du samlar dina spöken i KOMVUX kursbroschyr och blir bitter och lam, Hjärter Dam
dina blommor har dött"



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0