I veckan..

Den här veckan heter Människor.

Imorgon, ska jag träffa mitt sarkastiska gamla ex (det första) och gå på mellandagsrean.

Onsdag blir det Alicia <3, torsdag Ann-sofie, torsdag kväll tänkte jag spela miljonbingo med eller utan Tomas, fredag morgon tänkte jag jobba hos Stig, på kvällen fira nyår med Caroline och på lördag tänkte jag träffa min jigga Per. Det är helt underbart med hemvändarveckor. Så mycket folk man inte sett på så länge.

Jag önskar att det fick vara såhär jämt, att jag fick jobba jämt och att alla vänner jag älskar bodde i samma stad som mig. Men så är det inte, och jag ska njuta av varenda sekund och låtsas som att nästa vecka inte finns. Låtsas som att det är gymnasietid igen och inga bekymmer finns och alla man älskar är nära.

Nu sover lille Olle och tv:n är igång. Jag slutar om exakt 12 timmar. Astrid har åkt till Östersund och kommer inte tillbaka till Borlänge och henne får jag inte se på ett år igen ungefär. Henne kommer jag sakna. Ute är det kallt. Inne är det varmt. Nästa vecka ska jag nog åka till Uppsala till Linn och hänga där några dagar. Spendera bort vintern lite. För snart är det vår. Snart är det VÅR.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0