Måndag

Kvällen igår spenderades hos Adam, vi käkade naturgodis och såg The Shawshank Redemption för x: antal gången. Så bra är den! Och alltid lika härligt att se Stilla Havet och låtsas att man är i Zihuatanejo i slutet.

Nu har Tomas bokat biljetter tur-retur till Stockholm fredag-söndag. Jag var först påväg att sälja biljetterna men tänkte att det är lika bra att komma iväg härifrån ett tag. Så det ska bli kul för egen del :) Eldkvarn + vin på fredag och antagligen mysa runt och handla lite på lördag, äta på nån schyst restaurang. Hoppas på en till självmordsbombning, vore kul med lite underhållning.

Det är bra med lite praktiska exempel till kursen jag läser nu (som jag inte är så duktig på att läsa), den som handlar om internationella relationer, krig, fred, säkerhet. Terrorhotet är ganska svårt att placera geografiskt i och med globaliseringen. Det har ju visat sig - folk spränger sig själva i Sverige utan att vi ens har någon grupp på den politiska kartan här som aktivt arbetar mot västerländska normer. Det är så utspritt liksom. Ett helt annat nätverkande än krig i gamla tider där man red i trupp tillsammans och krigade ansikte mot ansikte.

Nu lät det som att jag gillar historia, får ursäkta.

Den här veckan känns ultraseg att spendera i Borlänge men i'll make the best out of it. Ska hyra filmer, köpa kalender, gå på yoga imorgon, vara med i radio torsdag, så ska det nog överlevas :)
Hoj hoj.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0