Stockholm

Hemma! Fin helg! Kom fram en halvtimme försenade till Stockholm pga snökaoset. Skyndade fram & tillbaks till Husby med även försenad tunnelbana, dumpade grejer, tog oss en öl/glas vin, på med finskjortan och sedan iväg på konsert.



Södra teatern var mysigt och litet. Vi hade platser på 11 parkett vilket inte alls var särskilt långt ifrån scenen. Konserten var enligt mig jättebra, gillade början bäst, då de spelade "Alice" och "Vägen till Paradiset". Sedan kom "Kommit hem", "Kärlekens tunga" och lite andra bra låtar.

Efter spelningen bjöd Tomas på en öl på Södrans bar, jag drack en öl för första gången på jättelänge :D kändes konstigt men fint, som en fin flashback på tiden jag började dricka då det mest var ölslapping som gällde. Vi satte oss också och väntade på bandet som skulle komma ut och signera böcker och skivor.

 

När Plura och resten hade satt sig så gav jag honom en skiva med 17 av mina låtar på, de blev ärligt glada och sa att de skulle lyssna på den i bussen - härligt!

 

När det var klart så gick vi glada och uppspelta ut i Stockholmsnatten. Hamnade på Tiffany's på Söder, då vi inte orkade pulsa så långt i snön. Det var dock ganska perfekt, fick två fönsterplatser, ett till glas öl/vin och prat ända fram tills det var dags att bege sig hemåt.

Lördagen spenderade vi mest i soffläge, tittade på Alpint och begav oss sedan in till Kista galleria för julklappshandel. Hittade en julklapp till Max och en heelt perfekt julklapp/födelsedags-prelle till William som fyller den 27 december. Christer Fuglesang var nämligen i en bokhandel och signerade sin nyutgivna barn/ungdomsbok! Jag fick honom att skriva att William skulle fortsätta vara duktig i skolan så skulle han också få chansen att åka upp i rymden en dag :) tror det kommer bli fullträff!

Var meningen att vi skulle gå på bio på kvällen men ingen film lockade. Så vi köpte flott och tittade på Milan - Inter istället, lite senare filmen Jägarna. Sen somnade vi gott.

Idag har vi mest åkt buss, tittat på alpint och senare damernas em-finalmatch på 4an. Nu är jag hemma hos mig igen. Lite tråkigt efter att ha fått sovsällskap två nätter att sova själv, men jag är så himla nöjd över den här fina helgen att det nog går an ändå.. Kanske drar hem till Linda och tittar på "Hair" ikväll :)


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0