Natt

Om dig:

Jag har spelat mina kort. Alla jag hade på handen. Vi har bara en lek, en kortlek. Jag betraktar, inväntar dina reaktioner, det kommer inga. Det är sorgligt hur man kan vara så avstängd, så långt ifrån att känna. Jag ser på dig med rak blick. Det blir inget mer från mig nu.

Fittpucko. :)

Idag blev jag skitglad. För min chef sa att jag är "slagskeppet" bland de nya studenterna på ranger. Inte bara på expedition, utan ranger också. Fatta glad jag blev!!!!! Det är ju verkligen goda förutsättningar för att få förlängt vikariat i höst :) och tjäna gött med pengar. Och söka tjänst i höst!

Jag stannar upp och känner hur det känns inuti. Jag vet, att jag aldrig mer kommer gå tillbaks till osäkerheten. Aldrig. Aldrig känna skammen igen. För varje gång någon försöker trampa på mig, lyckas det flyga ord ur munnen. Innan jag släppt in skammen. Den kommer inte in längre! Nästan jämt, tar jag genomtänkta beslut, och kan stå upp för mig själv, svara för mig.

Det känns så jävla annorlunda men helt rätt. Jag blir aldrig den gamla jag igen.

Det är så himla bra träning för en osäker tjej att vistas bland män. I de allra flesta fall måste man stå på sig och jobba upp självförtroendet, för många gringubbar är otrevliga. Och inte skulle jag väl sluta ett jobb för att gubbarna är sura. Lättare och bättre att lära sig vara rapp i käften. Och roligare! :D

Jag har käkat godis så att jag mår illa. Dom har påskgodis för 38,90:- kg på LIDL som jag köpte innan jobbet. Var också in på Stadium och köpte en ny jobbtröja för 300 spänn. Slösa var det här.. 

Imorgon jobbar jag på skolan 8-13.30, sedan lagret 17-22. Sen är jag ledig april ut (nåväl, det kommer antagligen komma någon mer jobbdag :).

Kommentarer
Postat av: Alicia

Du är inget fittpucko, han är en kuk punkt slut.



Och du är så stark. Och duktig. Och beundransvärd. Jag är så stolt över dig. För när du vågar, vågar jag. När du växer, växer jag och börjar tro på min egen förmåga. Du lyfter mig i bara farten när du lyfter dig själv. Tusen tack för dig Sara.



Och jag tycker du ska slösa varje krona på dig själv, så länge det är på dig själv och ingen annan. PEACE syster!

2011-04-20 @ 09:02:12

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0