11 aug

Jag gillar att vara på jobbet. När jag är på jobbet förstår jag att det inte är meningen att jag ska sitta sysslolös, för det är då man får tid över att älta. Det är nog i-landsmänniskans problem, att hon har för mycket tid över. Hon behöver liksom inte kämpa för att hon och hennes barn ska överleva eller ha ett starkt psyke, för det finns inget som tvingar henne till det. Så hon kan sitta och grubbla över saker tills hon dör istället. Som att det skulle göra saken bättre.
Livet är nu och att jag lever för att ta mig framåt, inte hela tiden bakåt i tiden. Det som har varit kommer aldrig tillbaks, så det är meningslöst att försätta sig i gammal ångest gång på gång. När jag jobbar tjänar jag pengar som ger mig mer möjligheter i livet.
Idag var det tungt att gå upp ur den varma sängen dock. Har haft två fyllda och intensiva dagar. Men det kommer snart en freda eftermdidag när jag får känna mig ledig också. Två pass kvar till en dag ledigt, 7 pass kvar tills vikariatet är slut :-)
Bad Emma kolla schemat för idag iaf, och jag slipper dö expeditionsdöden idag! Herregud vad jag lyft senaste dagarna. :P
Yeye, uppdaterar mer sen

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0