Älskade, hatade lagerjobb

Precis jobbat 16.45-01.15. Vänt på dygnet med andra ord!
Det har varit en tuff sommar med mycket jobb och på det, riktig hetta utomhus. Nu när hösten börjar anlända känns det skönare att jobba faktiskt. Som att man inte är den enda som sliter.
Jag hoppas att jag får någon form av tjänst på lagret, är iofs ganska övertygad om att det kommer bli så, frågan är bara vilken typ. Det är några andra tjejer jag trivs med som också söker, med dem skulle jag faktiskt klara av att jobba heltid.
Det är en enkel väg just nu som är dum att tacka nej till. Siffrorna på sparkontot är, efter ungefär ett halvårs slit, rätt så fantastiska. Om jag tänker på att jag både lyckats betala bil och lägenhet under hela perioden. Så det känns dumt att stoppa nu. Det är mata som gäller.
Helt fantastiskt vad jag lyckats rycka upp mig detta år. Stolt, stolt. Klapp på huvudet. Bra. Jag klarar mig. Själv.
Sprang på bandet idag. 26.16. Nytt rekord tror jag. Fantastiskt kul när man med skräckblandad förtjusning ökar upp farten mer än man brukar. Gött.
Nu längtar jag till fredag så jag får sätta mig framför ratten med Fia och förhoppningsvis Fix i baksätet och dra till Götebooooorg!

Kommentarer
Postat av: Mitra

Du! Micke funderar på att söka till ICA lagret (om vi flyttar till Falun). Är det svårt att få fast jobb där? Vart söker man, är det liksom genom ICA eller hur gör man? Han ville att jag skulle fråga :)

2011-08-25 @ 12:53:26
Postat av: Sara

Yo!



Man börjar oftast som "student" för att det är billigast så för dom. Sen när de utbildat en på lite olika områden kan det bli aktuellt med andra former av tjänster just eftersom de satsat pengar och utbildning på en.



Hur stor chans man har ifall man söker fast/deltid på en gång vet jag inte.

2011-08-25 @ 12:59:46

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0