Byråkrati en fredag

För visumansökan till Iran krävdes:

Utförlig information om mig och mina tidigare Iran-förbindelser på två visumansökningar som inte fick vara skrivna för hand, mitt pass, kopia av passet, två passfoton, kvitto på betalning av visumansökan och ett förfrankerat prioriterat kuvert.

Lät ju inte som så mycket men fan vad energi detta tagit. Nu har jag i alla fall skickat in och hoppas på turen. Det enda som kanske kommer göra att det failar är att jag inte hade exakta datum på mina tidigare Iran-visiter men hoppas de har överseende.

Nästa gång ska jag skaffa iranskt pass istället.

Fyllde i arrival date: 1 november 2011. Längtar..
Och tänkt om jag nu hade varit tillsammans med T. Inget av det här hade varit verklighet. Inget. Det kommer nog dröja länge innan jag lägger den här energin på någon annan igen.. :-) haha vad egoistiskt det där lät, men förutom vänner och familj då såklart.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0