Att vilja förändras

Vissa människor verkar inte vilja förändras. För det handlar om att vilja det, av hela sin själ. Inte se något annat alternativ. Och varför vill dom inte? För att det är tryggare att vandra samma fotspår, trots att det suger energi. Det är också oftast enklast att tänka att allt är alla andras fel. Att man inte har jobb, inte är glad eller känner sig ensam.
Men f*cking NEJ!!
SLUTA NU!!
Det är DITT ansvar, DU har ansvar över ditt eget liv och över att du ska känna dig stolt och nöjd över din tillvaro. Livet erbjuder en massa möjligheter varje dag om man väljer att se dom. (Ja, jag skriver "dom" istället för "dem").

Medkänsla och empati finns i överflöd när man faktiskt förtjänar den. Ibland blir jag så jäkla trött på självömkan att det snart bara är människor med erfarenhet av tortyr i diktaturer som kommer få min empati.

Jag är inte kall, jag vet hur det känns. Och själv är jag inte bättre, men jag har förstått att, att sända ut självömkan på olika sätt får bara den onda cirkeln att slutas om och om igen. För dig själv. Andra skiter oftast i dig.

Jag ligger ofta på min säng och har en kamp med mig själv när något oförutsett och jobbigt händer, eller när självförtroendet och självkänslan sviktar. Spenderar många timmar i veckan åt det här kan jag säga. Ligger och flyter i ångest, dras mellan att tycka synd om mig själv eller att faktiskt göra något åt saken. Det kanske tar en bra stund av dagen. Men jag reser mig fan aldrig upp förrän jag lyckats vända tankarna. Det är en process, som gör dig starkare!

Ett sätt som jag har kommit på fungerar är visualisering (om man vill någonstans). Något av newageflummet som jag fortfarande tycker håller!

http://www.halsosidorna.se/Visualisering.htm

Snor en bild på min systerson Mackan ute i snön! Här har vi livsglädje. Dalarna <3


Kommentarer
Postat av: Shirin

Haha han har gjort den nästan helt själv :) Och så gjorde han en uggla och en bebisuggla. Han älskar snön! Och jag med ;)

2011-12-08 @ 11:54:21
URL: http://shirint.blogg.se/
Postat av: Jossi

Fan va rätt du har Sara! Grymt bra skrivet!

2011-12-08 @ 15:57:26
URL: http://josefinpersson.myshowroom.se/
Postat av: Sara

Shirre: Duktig han är! :D



Jossi, tack! :D

2011-12-08 @ 16:08:51
Postat av: Översten

Ja man får kolla på såna kärleksbilder och påminna sig om att livet är fint :-) Jag har en på mig och min bästa brukare M :D när hon attack-kramar mig. Det är kärlek i dess mest sanna natur. Kram på dig Hasse!

2011-12-08 @ 18:36:17
URL: http://emeliestefansson.blogspot.com

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0