Min hemska dag

Vilkn jeevla daag.. behöver inte berätta historien igen, men kan vara kul att gå tillbaks och läsa senare i livet. 

08.00 jag plockar upp mina samåkare vid Wieselgrensplatsen. Har innan det tankat och kollat så att bilen startar. Vi åker.
11.30 Mitt under en 120färd 2,3 mil före Örebro så knäpper det till och bilen saktar långsamt in för att slutligen stanna alldeles efter en påfart.
11.33 Mina samåkare puttar på bilen för att jag ska kunna starta den.
11.37 jag ber dem komma in och sätta sig i bilen. Det går inte.
11.45 Vi stannar en bil och frågar vad vi ska göra. Jag ringer 112 och blir idiotförklarad.
11.50 Ringer bärgarn. Bärgas in till Örebro för 1500 kr.
12.30 framme vid verkstaden.
Hamnar vid en verkstad, det tar sin lilla tid för dom att lumma runt och försöka hitta felet/reservdelar för att lösa problemet.
14.30 åker vi därifrån i Lillemor som jag som tur var inte hann skrota. 2100 kr fattigare. Men bilen går nu. Igen. Borde sälja, jagvet.
Framme i Borlänge, jag hämtar upp jullåda på Ica, möter efter lite krångel Johan och Petra för att stuva in massa grejer i min gamla lägenhet där vi ska spela in musikvideo 29, 30 dec :-)



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0