Paus

Jag pausar musiken nu. Lagt ut asmycket pengar på det här men jag står still, kommer ingen vart, energin har tagit slut, och det ger inga pengar. Då kanske nån jävel tänker "men i grund och botten ska du ju göra det för att det är kul".

- Jag tror inte att många människor som börjar med eget företagande gör det enbart för att det är kul, utan också med ambitioner att det ska gå framåt och med vinst.

Att skriva, producera och framföra musik är som vilket företagande som helst. Men folk vill gärna att man ska se det som en hobby. Betala för att producera, spela in, betala för att få spela för folk. Lägga ut låtar gratis så att människor kan konsumera det som de vill. Musikbranschen är en horbransch. En handfull personer har hittills köpt mina producerade låtar av mig.
Inga tvivel om att man måste ha självdistans, det tycker jag att jag har. Enbart kvalitet ska betalas för. Men om det inte vore kvalitet på mina låtar skulle jag heller inte ha några lyssningar på varken youtube eller myspace.

Jag kommer alltid skriva och spela musik men det kommer nog bara bli för mig själv framöver.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0