Resumé juli-december 2011

Juli:

"Sen nämnde jag att jag hatar mitt mobila bredband, då säger han: men du, du kan få surfa på mitt om du vill :) ÄR INTE DET DET MODERNA SÄTTET ATT INDIREKT BLI SAMBOS?!?!?! HAHAHA."

Grannen alltså. :) Resten av juli var faktiskt ganska händelselöst, jobbade heltid, jättemycket.

Augusti:

"Det spelar ingen roll hur jag sett ur, vad jag försökt vara. För nu är jag jag och jag kan äntligen känna att jag satsar på mina drömmar istället för på idéer om hur jag ska se ut.
Ingen kan skada mig längre, jag kan inte ge någon den makten att göra det. För jag älskar mig själv nu. Mycket!"

"*** har träffat ny tjej. Eller träffat ny? Han tog nästa på tur"

"Känns som ett bra tillfälle att bryta kontakten nu när vi inte är osams. Vänskapen känns mest konstig för mig. Ha det så fint, hoppas ni vinner matchen."


"För visumansökan till Iran krävdes: Utförlig information om mig och mina tidigare Iran-förbindelser på två visumansökningar som inte fick vara skrivna för hand, mitt pass, kopia av passet, två passfoton, kvitto på betalning av visumansökan och ett förfrankerat prioriterat kuvert."

September:

"det absolut bästa under hela kvällen var när min producent Anders ringde upp och berättade hur emotionellt engagerad han är i min musik och vårat projekt. Jag kände att jag kunde dö precis efter det, eftersom jag äntligen har träffat en man som har samma kärlek för musiken som jag. "



Avslutningsfest med Ica: "Precis kommit hem från avslutningsmiddag med Ica.. ja tårarna rinner som e flodsvåg..varför kan inget vara för evigt? men det är väl livet.. jag har iaf fått berättat för människor vad jag egentligen känner föfr dom..även människor som har barn, fru och hela faderullan.ja bryr mig inte.."

Skivinspelning: "Har iaf varit en fantastisk vecka på alla sätt. Jag och Anders har jobbat väldigt fokuserat hela tiden så vi var helt slut i lördags. Låtarna blev bra och välproducerade. Varierade. Vi har använt oss av flertalet olika musiker, folk som ligger nära Anders hjärtat."

Oktober:

Mamma och jag i london

Iran
"

kl 04.30 kom vi fram i bergsstaden ramsar. jag kände mig som jag antar att man gör efter att ha utsatts för oprovocerat våld på gatan av okänd människa,samt nöjd över att inte ha valt döden. 

här är vi ca 12pers som bor hos en man som heter Ahmad. marken, huset och allt han äger här är fantastiskt. vi har mest spelat kort, ätit och rökt vattenpipa. tog en tur till kusten, några min bort, kaspiska havet som nu är kallt. jag har inte rätt kläder med mig men jag njuter ändå. jag känner mig hemma bland dessa iranier trots d var tufft i början pga språkbarriären."


Flyttar till Göteborg.
"Nu har jag ju flyttat ner och installerat mig i Göteborg. Fick fin flytthjälp av Camilla, Anders och Simon i fredags. Och efter andra dygnet här känns det kanon."

"jag blev klippt av en fartkamera när jag körde flyttbilen ner till Gbg så jag undrar när bötern kommer hem i brevlådan. *det blir tyst. någon börjar långsamt klappa händer, som början till en applåd. någon annan stämmer in. spridda skurar handklapp som kommer tätare. till slut exploderar alla i en underbar och fantastisk applåd* ."

"Trött och vikten går bara uppåt. 66 kg. Allt hänger ihop. Jag är trött, orkar inte träna, äter för att ta igen energi. Hur kan jag vara såhär trött?"

det vänder - hela början av 2011 har jag trots allt varit fylld av energi och det är dags, efter en del vila, att hitta tillbaks till den

"Jag tittar på lite bilder från när jag var pigg och energirik och känner att det är inte omöjligt att bli det igen. All it takes is some time!"

Jag ändrar inställning.

"
För bövelen. Jag vet att jag inte kommer kunna återgå till den där naiva 18-åringen som stack till Mexico utan planer och kärade ner sig i varenda påg hon träffade.
Men jag kan åtminstone börja analysera mitt klagande."

blir kär. law of attraction. karma.
"Ansträngningar for the fucking win. Det är det enda som löser saker."

är med i musikhjälpen


åker bärgningsbil på motorvägen nedanför örebro i Lillemor
och nu är det jul och jag är här.



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0