Resumé januari-juni 2011

Fan vad jag kommer sakna 2011 kan jag säga med ett leende! Så mycket toppar det har varit det här året. Tänkte dra en del citat och bilder från bloggen för att få det lite mer konkret:

Januari

"Jag känner mig som en helt ny människa efter att ha fått ligga."

"Nästan framme, 3 km, och bara en sväng kvar. En buss står längre fram på andra sidan vägen, jag tittar på den medan jag bromsar, svänger och vad händer? Jag drar förstås omkull på cykeln. Bussen börjar åka. Jag reser mig upp. Bjuder på den."

"I åttan kom det två frågor från ungen som vägrar jobba: "har du en dotter?" "eh, nej." "är du gift då?" "men nej tror du det eller." försökte svara lite argt men började skratta samtidigt."

"Fixade lagerjobbet. Hehe. Nu ska jag till gymmet och springa ut glädjeruset :)"

"TACK FÖR EN ASKALAS FEST! :D
Kvällen kan sammanfattas i skrålande allsång till Helen Sjöholm, "partypoooopeeer!!", sex & samlevnad i sängen, cigarrpuffning, lite dans, god mat och slutligen en god natts sömn full på vin!"

Februari:
"Pappa har köpt bil till mig nu! Fan vad jag satt och garvade för mig själv igår när han och Simon exalterat länkade bilder på lilla pärlan. Mamma hade tydligen asgarvat åt hur "gullig" den var (säg: ful) och likaså gjorde jag. En liten jävla racerbil.. haha!"

"Igår pulsade jag mig fram de tre kilometrarna till gymmet - det är inte NÅDIGT hur mycket snö det kommer på samma gång! I hela sverige dessutom.
Blev ju en ordentlig uppvärmning, kanske var därför jag slog mitt personbästa på 5 km löpning. 26:40! "





"Göteborg i miniatyr. Åkte sammanlagt 10 timmar i fredags. Jag är ju galen! " 






"Efter en jättebra dag på lagret igår kommer jag ut då jag slutar 23.30, sätter mig i bilen, kör igång den, åker 100 meter sen dör den. Bilen är bogserad till lagret och står med motorvärmare i sig. Bra så!"

Mars:

"Just nu går Daniel Adams Ray's "Lilla Lady" runt i mina högtalare. Tvätten är i maskinen, köttfärsen på tining. Ska laga matlådor och ta det lugnt fram tills jobbet börjar 16.45. "

"Igår pressade jag en hel jävla spansk roman på 12 timmar. Jag kan inte minnas senast jag ens gjorde det på svenska! Efter söndagens depp har jag väl helt enkelt bestämt mig för att bara ge järnet och verkligen klara det här nu, inte ge upp mitt i som jag brukar. "

"Igår låg O och imiterade Emil i Lönnebergas farsa innan han somnade. Det lät ungefär "EEEIL! BANNAE ONGE!!"

"Somnade nästan i solariet. Körde ett träningspass efteråt, sen stack jag och handlade massa smink :) det var en rätt rolig känsla att säga till expediten på Kicks att "ta fram det som passar min hudton, jag behöver rubbet". Inte ofta jag köper smink kan tilläggas."

April:

"Vi hade monopolkväll utan monopol igår. Det blev en jävligt trevlig kväll med mina systrar, Ingemar, Tomas och Max. Vi gjorde en fet carbonara och käkade lite tapas och lyssnade på Markoolio bland annat.. Mitra headbangade."

"För de som inte visste det så har jag väldigt fullt upp på jobbet med att spana in kött. Och igår lyckades jag få hångla bakom två långtradare."

Maj:

"Tisdag: Inspelning av Monster.
Onsdag: Inspelning av Heroine och Hold on my love. Vin med Alicia.
Torsdag: Finputsning av Monster framförallt. Glass på en bänk med Ida och Effie. Ölhäng. "

"Nu var det längesedan jag bloggade, har inte känt att jag har behövt det. Den viktigaste nyheten är att jag blivit moster till en alldeles jättegosig liten plutt <3"

TYPISK FACEBOOKCHATT MED PAPPA.





"MÄÄÄHH..

..det luktar lammkött! Av mig såklart."

"egentligen skulle jag ha fått en charity-summa pengar på 4000:- för att ha varit hjälplärare den här terminen, men jag har inte hjärta att sätta in dom på mitt konto.
Inte när det finns barn som mot sin vilja blir utsatta för övergrepp, som förlorar sin kropp och sin själ under händerna på vuxna män och kvinnor.
Så pengarna får gå vidare till arbetet mot barnsexhandel och trafficking."

"Mormor plockade upp mig i Borlänge igår och vi åkte hem till dom i Stormatsbyn. Åh det var så härligt att umgås ensam med mormor och Bertil, känner mig så safe därute hemma hos dom! Mormor bjöd på smörgåsar, kokkaffe och fika som vanligt. Minnen från barndomen, lugn och ro, tystnad, röda stugor med vita knutar, och så kom Hasse förbi med sitt barnbarn.
Bilen är lagad och Bertil har gjort ett otroligt jobb med massa saker som var fel. Är så tacksam!  Jag gav honom ett presentkort på Jula som tack för besväret."

Juni:


"Föreställ dig både första och sista chauffören som gnäller på jobbet, som krigsbarn. Med en nalle i handen. Det blir så mycket enklare då."

"hamnade senare på krogen Koriander där jag blev utslängd för att jag somnade."

"Vin, manshatarlåtar, Veronica Maggio, senare sushi nere på stan, kontemplation vid muren och sist karaoke på Gävles minst glamourösa krog: Lucky Bar."

"Fan Robert, vi klickar på så många olika sätt, det ÄR du och jag!!"

"Kära dagbok (läsare).

Om du inte redan visste det så är bilen trasig igen. Den här gången handlar det om att strömmen inte går fram till startmotorn - inget händer när man vrider runt nyckeln."




Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0