Tisdag

Allrite, nu ska det bli ändring på vanorna! Gick till Willys igår och köpte frukt, rotfrukter och linfrön för en hundring. En tvådagars detox får det bli. Helt seriöst så blev jag snudd på livrädd igår när det gjorde så ont, det är verkligen dags att börja äta bättre.

banan, blodapelsin, päron och äpplen

En del säger att man inte ska äta frukt, men hittills har jag inte sett en seriös sida om det, så det får gärna länkas till bra källor om ni har tips.

Pappa har köpt bil till mig nu! Fan vad jag satt och garvade för mig själv igår när han och Simon exalterat länkade bilder på lilla pärlan. Mamma hade tydligen asgarvat åt hur "gullig" den var (säg: ful) och likaså gjorde jag. En liten jävla racerbil.. haha! Men jag är så glad, för jag har börjat få problem med benen av att gå för mycket. Och det ska bli så skönt att bara kunna sätta sig i bilen och åka till Smedjebacken när jag känner för det.

Bara att slippa de 90 minuterna det tar att gå fram och tillbaks till Willys skulle göra rätt mycket också.

Började morgonen idag med ett glas hela linfrön+vatten som fått stå över natten, en av pappas gamla huskurer, han har haft magsår/katarr sen han var ung. Sen fick det bli en stor skål med gröt. Till lunch hade jag tänkt äta bara potatis tror jag, som en hyllning till Håkan i Sunes sommar ("han tycker om potatis"). Nej men skämt åsido, har ingen form av protein hemma som inte retar upp magen.. bönor/linser/kikärtor är ju inte direkt kända för att låta magen vara ifred.. haha.

Idag tänkte jag fortsätta läsa en pjäs på spanska till litteraturkursen vi har nu, känns slappt och gött.


Kommentarer
Postat av: Steffe

Schyysst med en liten racer! Congratz till aket, ser fram mot en premiartur senare i ar! ;D

2011-02-08 @ 18:33:12
Postat av: Anonym

Tack Stefan! Skönt med någon som inte säger den e ful åtminstone :D HAHA! De kan ju iofs bara drömma om att få åka med. ;) Puss!

2011-02-10 @ 09:14:11

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0