Chili

Har jag sagt att jag är chilinarkoman? Chili är samlingsnamnet för massor av olika sorters spansk peppar. Ju starkare desto bättre.

Minns en gång när jag fick soppa till kvällsmat hemma hos en kompis och hennes mamma under gymnasiet. Enligt mina mått smakade det.. ingenting. Snälla som de var tog de fram kryddlådan till mig. Haha, deras miner, jag glömmer dem inte. De såg på mig som om jag just hade skjutit deras katt eller åtminstone tagit katten i svansen och gjort helikoptern.

I fredags hade jag cayennepeppar på blodpudding (kan se era kaskadspyor framför mig :) vilket funkade hyfsat även det. Jag kan ju ha chili på/i all slags mat. Det frigör endorfiner som ni kanske vet är beroendeframkallande (exploderar ut i kroppen när man är kär, när man tränar, har sex, är glad osv). Så jag säger det rakt ut: jag är beroende!

Härliga, underbara beroende, du som får mig att svettas dag som natt, får mig att bruka snytpapper som en annan kronisk förkyld, som höjer tempen, sänker blodtrycket, håller magen, näsan och humöret i topp. Underbar är du!

När man svettas åker toxiner ut ur kroppen vilket även det är fantastiskt.

Så tack Stina. Jag tror aldrig jag har fått en så fin present som gjort mig så glad. ;)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0