En glad tjej

Bra dag - gick upp 6.30, tog ett bad, åt en god frukost, la mig på sängen för att vila ögonen lite och vaknade med ett ryck 09.10.. jäklar! Iväg på cykeln och leta sig till lagret och försöka hinna dit innan 10. Jag kom några minuter sent, vilket också påpekades under intervjun. En väldigt seriös arbetsgivare fick jag prata med som i princip sa - "gör man inte ett bra jobb blir man hemskickad"; vilket gjorde mig ännu mer tänd på jobbet! :-D

Nästa fredag får jag veta om jag får det. Vore helt kanon, för i så fall är sommaren spikad, med chans till förlängning efter det. 8 veckor nonstop! Och inte fråga om något Peace & Love ifall man är skriven på schemat då, jobbar man så jobbar man. Allting verkade stenhårt och jag tror jag kan lära mig mycket av det där jobbet.

Nu vill jag dock inte gå händelserna i förväg om jag inte skulle bli utvald (trots att han sa att min ansökan var intressant, samt att jag verkade vara en tjej med skinn på näsan, vilket jag antar 2010:s olika raseriutbrott har resulterat i :-). Jag har ju, gud är stor, mina vårdjobb som backup. Både litegrann under terminen och i sommar. Inte lika mycket pengar men ett härligt jobb, väger lika tungt :-)

Efter intervjun cyklade jag i 190 km/h till R som jag jobbade hos några timmar. Mötte sedan upp rara Saga på kupolen och det blev ännu en shoppingrunda, gud vad jag handlar! Men så nöjd blev jag! :-) En stickad slapp tröja, en ny väska då min dragkedja gått sönder på den andra, en kort blommig jacka, ny mascara och mockafärgad textilfärg, ska färga klänningar.

Jag känner mig som en oskuld när allt är sådär spännande, fnissigt, alla killar är potentiella partners, varje jobb är en möjlighet till karriär, skolan är något man kan strunta lite i (hej pappa) ;-) ja gud vilken energi jag har!! Kanske också för att jag nu är 99% frisk och därför imorgon tänkte sticka till gymmet direkt de öppnar och börja biffa. Jag ska bli stark :-) ska göra slut på mitt proteinpulver och bygga armmuskler som en RIKTIG MAN. Eller RIKTIG KVINNA om man nu vill det :-D



Kommentarer
Postat av: Alicia

SUPERPOWERSARA! Du börjar komma in i superpowerflowet hör jag, underbart fint! Det smittar nämligen hela vägen hit och in i mig, och så blir jag sådär superpowerig som man bara kan bli när man har en syster nära nära. Bra att du unnar dig saker och gör det Du vill göra - skit i resten! Det är deras problem, right? Åh vad du är vacker, hela vägen in. Nu fick jag bästa starten på dagen - ska le hela tiden bara för det! KÄRLEK!

2011-01-14 @ 08:04:58
Postat av: Sara

Älskade Alicia! :D ja jag känner superpowerflowet ända ut i naglarna och det är så fantassssstiskt! Lika fantastiskt är det att du finns, att du också är i ett flow, att vi är synkade och att världen är vår :D <3<3 massa kärlek till syster Sol ^__^

2011-01-14 @ 16:09:16

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0