Matåret har börjat bra

Till att börja med har jag käkat upp min Bregottask, det extrasaltade, och det blir inget mer extrasaltat i det här hushållet, med vänliga hälsningar Hitler. Nog för att det är gott och för att man gör av med salt när man tränar och svettas, men för mig blir det bara en ond fälla.. det är FÖR GOTT! Äter jag mycket salt, vill jag sedan ha något sött, som gör att jag vill ha nåt salt, och så fortsätter den onda cirkeln och jag slutar inte att äta förrän runt 01 på natten.

Så jag har börjat med en annan frukost! Gröt på fiberhavregryn, 1-2 msk vetekli (finns att köpa billigt på Willys), russin, mandlar (titta i affärerna, de säljer ut glöggmix kanonbilligt) och massor av kanel + mjölk. En god, budgetvänlig och mättande frukost. Till det en omega-3 kosttillskott och billig apelsinjuice för optimalt järnupptag. Voila!

Vetekli var det bästa jag testat hittills. To hell with dyra märkesvaror som är bra för magen osv, de vill bara sälja! Vetekli sätter bra fart på magen.

Igår gjorde jag en kanongod kvällsmat. Hemlagat potatismos på oskalad potatis, mjölk, curry, garam masala och salt/peppar, till det en kall bönsallad på kidneybönor, gul lök, olja, vitvinsvinäger, cayennepeppar och salt. Bönor passar bra ihop med starka kryddor. Ju längre de får stå i kylen och marineras desto bättre.

Nu börjar the evil förkylning och halsviruset avta, bara hostan kvar. Imorse ringde de förresten från Domnarvets skola, jag har ju skrivit in mig som lärarvikarie. De undrade om jag kunde hålla i musiklektion - kul! Men jag sa ifrån. Jag kan fan inte ens läsa noter. Ok, jag ska testa någon gång. Men då vill jag vara helt frisk.

Delitricilicious!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0