Tisdag kväll

Min kväll i korthet:

Somnar på sängen 17.00. Vaknar en timme senare, inser motvilligt att min yoga börjar snart. Lyckas vända oviljan till lite träningspepp. Äter lite lätt, klär mig, springer ut till cykeln för att dra iväg. Stoppar nyckeln i låset - låset har fryst. Försöker få upp låset i 20 minuter. Frågar mamma i ett sms vad jag ska göra (lite närmre sanningen kommer vi om jag säger att jag duktigt radade upp alla könsord jag kunde + ordet cykel mitt i allt detta och sedan avslutade med att upplysa om att jag inte hade en jävla lås-sax att klippa upp låset med). Hon tipsar om hett vatten i ett sms. Vid det här laget har min träningsmotivation dött. Går in, kokar hett vatten, går ut, häller hett vatten på låset, och låset går upp. Vid den här tiden har yogan börjat. Nyckeln har fastnat i låset. Jag försöker få ur den. Lyckas inte.

Så jag tar med mig låset. Går sakta in i min lägenhet. Stänger dörren. Andas.
Går till kylen. Öppnar en flaska vin.

Fnizz.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Fnizz. Du är underbar hjärtat!

2011-01-26 @ 07:20:39

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0