Tisdag, 19 juli 2011

I lördags kom Fia äääntligen hit. Jag svängde såklart in på systemet och fixade en flarra vin innan. I vanlig ordning tog vi hennes flarra först och min sedan.
Vi gjorde en kanongod wok med tofu i, japansk soya och färsk ananas på sidan av. Till efterrätt hade jag gjort en kladdkaka på mjölkfritt margarin. Kan ärligt talat säga att detta blev den _absolut_ bästa och godaste kladdkaka jag någonsin gjord om man tänker konsistens, smak och smakupplevelse. Tack Shirre för receptet! Vi åt vaniljglass till.
I takt med att vinet berusade våra (i och för sig nästan obefintliga) hjärnor, så steg sånglusten. Vi förberedde för lite livemusik och sen kom Robert. Det slutade med en konsert utan dess like, både gitarr och mic inkopplade. Håkan, Veronica Maggio och så några av mina låtar. Tvåstämmigt och fint! :D
Avslutade kvällen med att gå ut och dansa på S2, bara jag och Fia. "Killabites" hette bandet för kvällen, riktigt bra dansmusik. http://www.youtube.com/watch?v=xTv6YNLyECk där har vi deras "hit". De var från USA.
Morgonen därpå körde vi en frukost i solen på gräset, så toppentokmysiiiiigt. Avslutade visiten med en lyckad shoppingtur och lite flott på Max. Jag älskar att umgås med Fia! :D
Drog sedan motvilligt och jobbade vid 16. Blev inte roligare av att se vad jag hade för arbetsuppgift dagen i ära. Avik.. haha! Värsta man kan göra. Men men, klarade ju av det också utan problem. Sov hos Robert samma kväll. Det var så mysigt att få ligga i hans armar.. :)
Dagen därpå fick jag fb-mejl av en skivbolagsnisse. Intressant. De gillar min musik, vill höra mer, samt vill att jag ska höra av mig när jag spelat in fler låtar och ifall jag har spelningar i Stockholm. Har snackat lite med Ida och Jonathan som nu vill göra upp en plan för mig så att jag kan gå vidare med min musik. Det kommer kosta mig skjortan, men vad ska man annars leva för? Jag vill ju resa. Men Mexico och Sydamerika ligger ju kvar. :)
Måste verkligen ta mig i kragen och försöka släppa ångesten kring musiken snart. Får sån prestationsångest bara av att se gitarren just nu. Är nog bara för att jag jobbar och är så fokuserad på det.
Well well! Ska dricka en kopp kaffe och se vad de här tre timmarna innan jobbet bjussar på. Ingenting, antagligen. 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0