Tisdag bloody tisdag

7-16 är ett relativt skönt skift att jobba med tanke på att man åtminstone får nattsömnen man behöver. Var trött igår när jag kom hem från jobbet men tog ändå tag i saker som var nödvändiga. Lagade mat, plockade över min granne, vi pratade ute på balkongen, gick en promenad. Skönt. Åkte upp till Pelle, köpte godis. Åkte hem tidigt. Slocknade. Jag sover trots ljuset nu för tiden. Hjärnan kanske har vant sig.

Jag och Eve hade alltid någon grej om tisdagar förut, att det var den minst trevliga dagen i veckan. Kan stämma kanske. Helgen är långt borta, veckan har precis börjat. Vad finns det att uppskatta en sån här dag? Men jodå. Idag ska jag plocka hela dagen på jobbet = vara i min egen värld. När jag inte plockar ska jag lasta. Inget mer ansvar än så har jag.

När jag kommer hem ska jag ut och cykla med min granne. Han är mysig. Jag råkade smitta ner honom med min förkylning. Jag känner mig lite som 14 när jag är med honom igen (hur illa låter det inte) men ganska skönt faktiskt, ta dagen som den kommer, hänga liksom..

Imorgon kommer Fia hit, längtar efter henne!
Nu cyklar jag till jobbet.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0