Framtidsplanering.

Igår fick jag lön. Hade innan ringt och bett om att få semesterersättningen som dom suttit och ruvat på sedan jag började. Sammanfattningsvis: det är sjuka pengar jag får. Den här ångesten måste vara värd det. Jag måste känna det sen, vart jag än hamnar, vore otroligt om inte.

Kanske kan jag klara det här ända fram till jul. Jag behöver ett mål i sådana fall. 100 000 kronor i sparade kontanter? Jobba minst heltid varje månad? Att ha mål är bra för psyket, hjälper en framåt. Dämpar ensamma nätter och får en åtminstone att tro att det finns en framtid även för en själv.

I så fall skulle det bli:
* knäcka extra på lagret som en grund (kvällar och helger, mindre jobb och mer pengar)
* vikariera dagtid i skolan (de har ju ringt varenda dag fram till skolavslutningen, vore konstigt om inte behovet finns även i höst)
* skulle jag inte få nog med dessa jobb så har jag ju faktiskt 2-3 brukare i vården jag är timvikarie hos.

För mig finns här jobb i överflöd. Jag vet att pengar inte gör en lycklig, men det ger valmöjligheter åtminstone.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0