Lolz.

Godkväll på er! Alltså, min bloggdesign. Lika härlig som uttorkade ranunklar man skulle komposterat för länge sen. Kan inte någon bara slänga på mig en fin design?

Tog cykeln upp till gymmet idag och pressade kondition i en knapp timme. Helt slut var jag efteråt och flög hem på cykeln likt en svettfontän, nöjd, glad och trött.
"Hann du inte undan regnet?" frågade min granne Lena, nykter för en gångs skull, när jag dängt in cykeln i stället och började traska upp. "Du ser så blöt ut". Hade det ens börjat regna, fnizz.

Löste korsord, stekte flottburgare och sov resten av kvällen. Det är hårt att vara ledig. Googlade även fenomenet "ha sex med sitt ex" som varit samtalsämnet ibland, då jag är en av de som har det. Relationsexperten "Eva Rusz" svarar såhär i AB, de delar jag mest kan identifiera mig i:

"För många blir det en övergångsperiod tills man hittar en ny kärlek.
– Under tiden är det ett sätt att stärka sin självkänsla, känna att man lever och fortfarande är attraktiv.

Många skriver att de haft sitt livs bästa sex efter att de gjort slut. Varför är exsex så bra?
– Konflikter och andra relationsgrejer är lagda åt sidan. Man kan skala bort alla andra känslor och bara känna."

Varför detta kommer upp nu är för att jag var hemma hos Tomas igår, vi såg en helt asbra dokumentär om Patti Smith på svtplay och jag sov där. Sanningen att säga är att han är helt awesome i sängen, gott och blandat om man säger så. Människor behöver närhet, och tills jag/han träffar någon ny som vi verkligen vill vara med så delar vi lite kärlek på så sätt. Både jag och han vet att det aldrig kommer bli vi i ett förhållande igen, enough is enough. Frågan är väl snarare om man bara ska vara KK eller om man ska vara vänner också.


 


Imorgon ska jag leta efter en fin mörkbrun/röd hårfärg, köpa lite nya kläder och sen fika med Sofie. När jag ändå är i Ludvika tänkte jag hälsa på Per på dillstigen, vi ska grilla bestämde vi nyss. Så mysigt! :) Känns bra att ha råd att fylla mina lediga dagar med vänner, ibland när jag bara jobbar och jobbar känns det som att jag inte har några.. men det har jag ju visst!

Fredag spenderas på krogen i Gävle med Fia och Bianca, förhoppningsvis även hennes andra polare i uniform som muckat. På söndag ska jag spela bingo med Linda som kommer till Dalarna :) Härlig vecka.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0