Måndagsuppsatsen

Förbered er för långt boring inlägg. Det har varit en bra dag idag. Gillar den! :)

Sov till 07, sen gick det inte längre. Gick upp och åt, somnade om. Sov ända till 10.30, sen var det bara att börja göra sig iordning för en lunch på stan. Civilt och skönt. Det var jättehärligt att träffa Erika och liksom byta lite agg med varandra om jobbet ;) men även lite skratt och andra saker som gör livet värt att leva.

Åkte till gymmet därefter och cyklade en halvtimme, crosstrainade 20 min. Kände nästan på en gång att crosstrainern tyvärr inte heller är någon hit. Vilket tyvärr bekräftades senare..

..hos kiropraktorn jag gjorde ett besök hos. Jag kan säga nu i denna stund, när min smärta i ryggen är nästan obefintlig, att det var värt precis varenda krona att boka in besöket! :) Tvivlade lite innan med tanke på att det är så dyrt med privatvård, men now there is no doubts.  Skäms på mig att jag inte gått tidigare.

Hon knäckte lite, konstaterade att jag hade grov kramp i ryggen, mildrade det med strömföring och kylbalsam. Vi pratade ungefär hälften av tiden och hon kunde konstatera några olika saker. Mild scolios (sned ryggrad), överrörlighet (på 5 av 9 ställen, man skulle ha minst 4 för att bli klassad med hypermobilitet). Smärta/inflammation i bröstryggen.

Behandling: ipren maxdos i 5 dagar. Hållningsbandage att köpa själv, samt stretchövningar och uppbyggande muskelövningar på pilatesboll efter att iprenbehandlingen är avklarad. No more löpning, crosstraining eller vridningar. Hjälper det inte får man kanske överväga röntgen och skit, men förhoppningsvis.

Ont'et i ryggen hade ju blivit en del av min vardag och egentligen är det sjukt att jag har låtit smärtan bli det. Flera års tid. Knappt så jag tänkt på det på senare år. Inte ok. Just nu prövar jag att applicera en del av min livsoptimism även på ryggen. Den sköna, gudomliga smärtfria känslan jag har just nu efter hennes behandling och en halvtimme på spikmattan är helt enkelt obeskrivligt skön, så jag hoppas och tror att det kan bli bättre med tiden.

Jag lovar härmed mig själv att alltid prioritera pengar på att jag och min kropp ska må bra, snarare än prylar, kläder och andra saker.

Dagens roligaste: Robert, min granne, verkar ha besök för första gången på länge. Nyss var de utanför hans dörr och rökte, vilket i princip är en halvmeter från min dörr. Jag tackar Gud för den värdelösa isoleringen vid min ytterdörr som gjorde att jag, förtjust som en sexåring, kunde stå och tjyvlyssna på deras samtal, i tryggt förvar i min lägenhet :D.
Slutsatser: Robert gillar att bo lite avsides, som han tillade efter att hans polare konstaterat att vi befinner oss mitt ute i ingenstans. "Det är ju nära till älven" fick jag också höra. Fan Robert, vi klickar på så många olika sätt, det ÄR du och jag!! :D Åh GUD.

Kommentarer
Postat av: H

Haha jag gillar att du närmar dig stalker-varning ;D

2011-06-13 @ 22:29:59
Postat av: SaWriz

Så länge han inte vet om det så :D

2011-06-15 @ 18:19:49

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0