Nattsudd

Om jag skulle se tillbaka på mitt liv om några år, skulle jag nog ha levt efter dessa budord:

1. Jag är Herrren, din Gud. Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig.

Om du ska flörta på jobbet, en i taget då.. för fan.

 

2. Du ska inte göra dig någon bildstod eller avbild, och du ska tillbe eller tjäna dem.

Bli inte kär. Män är svin och notan hos terapeuten brukar bli saftig.

 

3. Du ska inte missbruka Herrens namn.

Man behöver inte alltid vara fin i munnen. Helt okej att du svär, gärna högt och irriterat så att folk börjar fundera över den där anger management-kursen de läste om i senaste numret av "HÄLSA".

 

4. Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.

Om du ska jobba övertid, gör det söndagar, bättre pengar.

 

5. Visa aktning för din far och din mor.

Dags att betala tillbaks däcken pappa köpte för någon månad sen.

 

6. Du ska inte dräpa.

Föreställ dig både första och sista chauffören som gnäller på jobbet, som krigsbarn. Med en nalle i handen. Det blir så mycket enklare då.

 

7. Du ska inte begå äktenskapsbrott.

Vi går tillbaka till punkt ett. En i taget.

 

8. Du ska inte stjäla.

Framför allt inte någon annans tid genom att prata. Då måste dom ju behandla dig som en människa och inte ett etniskt missfoster med fel kön.

 

9. Du ska inte vittna falskt mot din medmänniska.

Lika bra att säga som det är: jag tycker att du är helt cp-störd, du klagar för mycket och luktar gammal gubbe.

 

10. Du ska inte ha begär till din medmänniskas hus, inte heller hans hustru eller tjänare eller något annat som tillhör honom.

Om du ska ta dig fram, armbåga de som har det lite jobbigt. Har någon hus, hustru och tjänare är inte du som tackar nej till myskväll, eller hur?


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0