Söndag mitt i juni

Nu var det några dagar sedan igen som jag skrev.

I torsdags drog jag ut på en promenad till gymmet medan det fortfarande var varmt och kvalmigt. Väl där uppe tränade jag lite muskelstyrka och sedan sprang jag hem. När jag kommit hem och duschat sig himlen och det blev världens skyfall.
Senare under kvällen såg jag John Lennon-dokumentären, och så kom Tomas och hälsade på med öl och jordnötter som symbolisk gåva. ;)

I fredags tog jag bilen till Gävle för att se när Bianca muckade, men jag lyckades komma försent så jag missade ceremonin. Jag och Fia käkade glass och fikade på stan och åkte sedan hem till henne där vinet lyckades åka fram. Vin, manshatarlåtar, Veronica Maggio, senare sushi nere på stan, kontemplation vid muren och sist karaoke på Gävles minst glamourösa krog: Lucky Bar. Kvällen avslutades på Söderhjälmska och sist Max och deras fantastiskt goda Chili Cheese.

Karaokebilderna blev så roliga att jag garvade sönder mina nåväl, i princip obefintliga, magrutor innan jag somnade.

Körde hem igår och när jag kom hem började det blixtra och dundra utav bara helvete. Det var ganska mysigt :) när det gått över började jag fippla med mitt externa ljudkort. Jag upptäckte att jag kunde koppla in både gitarren och micen till mina datorhögtalare och den lilla baslådan! :D Så jag hade i princip konsert för mina grannar. Hur härligt som helst att spela ikopplat igen. Filade på min lilla låt och gick sedan och la mig.

Idag skulle jag egentligen ha umgåtts med Linda men hon åkte hem till Göteborg.

Min kropp mår minst bra av allas just nu. Lagerjobb är inte så glamouröst och mina handleder har blivit lite smått trasiga. Sen har jag dragit på mig en "snapping hip" vilket gör det i princip omöjligt att gå ut och springa, så jag tror jag lägger ner det och börjar helt med cykling istället. Snapping hip går inte att rätta till på en kvart utan man får gå till en sjukgymnast och bygga upp musklerna runtikring istället. :( Det är liksom så att det klickar i höften när nån sena drar över en muskel eller dylikt. Nu har det blivit inflammerat så jag kan knappt gå utan att det gör ont.

Men imorgon ska jag till kiropraktorn och på fredag till läkaren. Så någon form av tröst hoppas jag på.

Löpning är en skonsam sport förutom när det gäller de förbannade stötarna. Jag ska försöka lära mig att tycka om cyklarna på gymmet, annars blir det till att börja simma.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0