Värd helg

I fredags åkte jag och Fia till Karlstad. Det var skön väg dit att köra tyckte jag, bra sällskap och snackis hela vägen. När vi kom fram plockade vi upp Monica som jag inte sett sen januari, och åkte nästan direkt och handlade flott till grillningen vi skulle ha. Hur gott som helst blev det och jag käkade mig mätt med råge. Hennes kompisar droppade förbi, vi förfestade och hade det jävligt nice på gräsmattan :), hamnade senare på krogen Koriander där jag blev utslängd för att jag somnade. Om nån inte visste det så sover jag dåligt och jobbar hårt vilket tyvärr brukar resultera i att jag blir väldigt trött av alkohol.

Vakten som grep tag i min arm fick sig en ordentlig åthutning, efter det blev det chili cheese på BK, en promenad hem och slagg på Monicas soffa.

Dagen efter käkade vi brunch och myste på hennes fina balkong. Tog en tur ner på staden, käkade glass och myste runt i staden som var väldigt fin enligt mitt tycke! Tack för en jättefin helg :)

Jag släppte av Fia i Ludvika och åkte hem till mina föräldrar. Shirin, Ingo och pojkarna var där vilket var kul. Jag gick inte på drakbåtsfesten, orkade inte, vi var hemma istället. Shirin klippte mig lite, vi käkade mat, jag åkte hem till Borlänge vid 22-tiden.

Idag har jag sovit till 12, inte orkat vara vaken helt enkelt. Inte orkat träna heller, ett "borde" som dyker upp i huvudet, som jag vänligt men bestämt totalignorerar. Träning ska vara kul, inte ett måste. Det får bli när jag är ledig istället. Ikväll ska jag ju jobba, sover hellre så att jag orkar. Har ca 50 sidor kvar i ångest-boken, försöker peppa mig själv att läsa ut den någon gång. Läste 10 sidor idag sen somnade jag djupt, igen.

Nåväl.

I veckan har jag godsaker planerade. På onsdag ska jag träffa Sofie Jansson som jag inte sett på 2½ år igen, herregud vad tiden går. På fredag ska jag åka på muck i Gävle, min umeåtjejpolare som kan anse sig ha klarat av militärtjänsten. Kul!

Jag har inte en enda jobbdag inplanerad nästa vecka och jag ska försöka behålla det så, så att jag får tid och ork att röra på mig, städa upp i lägenheten, träffa vänner, sitta med gitarren och sova ordentligt :)

Kommentarer
Postat av: Augustastrid

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2012-01-08 @ 18:42:36
URL: http://augustastrid.blog-howto.com

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0