Med kvällskaffe i skrivande stund

Montessori var.. annorlunda jämfört med vanliga skolan. Ungarna är väääldigt fria i sitt sätt att arbeta på lektionstid. De får ligga och sitta hur de vill, arbeta med vad de vill och inte i traditionella läroböcker utan material utformat av lärarna. Sen är det lärarnas uppgift att se till att det blir balans i de alla olika ämnena. Självklart ska ljudnivån och sättet man beter sig vara precis som i vanliga skolan.
Själv har man ju gått i svenssonskola så det är ju vad jag skulle placera mina ungar i eftersom jag vet vad den ger för resultat, men jag gillar att det finns såna här alternativ. Det är spännande tycker jag. Den som vill veta mer om Montessori kan googla den pedagogiken.

Efter jobbet åkte jag och köpte en mikrofon till datorn, sen raka vägen hem och sov. Har haft en kass eftermiddag och mått skit i kroppen pga ppiller. Jag ska sluta med det imorgon för det har varit för mycket jävla skit nu på senaste tiden.
Tog iaf en långpromenad till Willys och köpte massa götta. Ägg, bacon, cayennepeppar, sambal oelek, mörk choklad, cola.

Två skolor har ringt och ville jag skulle jobba imorgon men jag tackade nej till båda. Imorgon jobbar jag 17-22 på lagret - och det är fortfarande mars - jag klarar mig utan de där timmarna i skolan. Ska försöka tvätta på förmiddagen, eller skriva lite musik. Var väldigt längesedan nu! :)

PS: På påskafton ska jag ha påskfest hemma hos mig. Alla är välkomna, men det kommer bli mycket alkohol!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej damen! Min telefon är stendöd så det är varför meddelandet ej kom fram. Ladduttaget har pajjat. är utlämnad till datorn informations och kontaktmässigt. Vad hade du på hjärtat? Hur är livet? Fred och kärlek!

2011-03-30 @ 23:40:18
Postat av: Sara

Allright, synd på mobilen!! Du kanske kan få den lagad billigt någonstans i latin america? Jag undrade mest vilket datum du skulle komma hem :) Kram!

2011-03-31 @ 14:27:54

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0