Onsdag

April och juni blir, som det ser ut nu, lönsamma månader. För april är jag uppe i 21000 skattade coronas, inklusive studiebidrag på 1300. I juni hivas det in 7000 i skattepengar + 4000 som goodwillersättning för volontärarbetet, plus en sisådär 7000 för det jag ska jobba i maj på lagret. Redan där är vi uppe i 18000 kronor. Antagligen blir det övertid, mer jobb på lagret, och en del jobb hos mina brukare också. Jag skulle tippa på att jag kommer upp i minst kanske 21000 kronor då också. Det är hiskeligt mycket pengar. Hiskeligt. Juli och augusti blir detsamma, runt 20 papp per månad. Lagret behöver övertid i princip jämt och jag får annat i huvudet när jag är där.

Hade jag vetat att det här året skulle bli så lönsamt så kanske läget sett annorlunda ut där i november/december. Då ville jag bara bli skjuten i bakhuvudet.

Jag har fortfarande ingen plan och det gör mig lite nervös. Det smartaste är kanske att investera i en lägenhet någonstans där jag kan bo och plugga. Västerås är en idé, för där finns ett lager för samma företag jag kan jobba på :)

Mina två närmaste vänner här i dalarna ska flytta. Stina i maj och Saga i juni. Grät idag när jag tänkte på det. Jag är inte gjord för att bo här. Det sköna är att jag inte behöver bo här. Jag kan jobba fram till september, sen kan jag också flytta. Det känns bättre när jag tänker så, att jag faktiskt också kan flytta, förhoppningsvis med en pott på ett tiotal tusen.

Men nåväl. Morgondagen tänkte jag ägna åt lite träning på förmiddagen och sen trilla in på jobb 17-22. Blir fint det.

Kommentarer
Postat av: SHirin

Men du, inte är du väl berättigad Studiebidrag när du tjänar så mycket? Är det inte Max 35000/termin som du får tjäna?

2011-03-24 @ 12:52:49
Postat av: Emelie

Vad du jobbar på damen, kör hårt! Kommer kännas grymt när du sen vet vad du kan och vill investera dina cash i. O läste just om manneN till P&L, utbrast närapå ett tjejskrik. Det blir grymt.

2011-03-27 @ 04:15:55

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0