Hejsan höppzan!

Jag är så kreativ med rubrikerna! Sen skriver jag så intressant och fashionabel blogg att jag snart måste börja ta betalt för att folk ska få läsa :) fnizzz.

Lördag idag.. drack lite vin igår efter jobbet, somnade gott. Vaknade och kände mig lite smårisig, det blev ju en del (eller ganska många) aperitifer till vinet (glass, mackor, you name it), så jag drog ut på en promenad runt älven innan frukost. Åt sedan en väldigt grann frulle: knäckemacka med smör, ost, ägg och orange paprika, Det roliga var att den orangea paprikan hade en GRÖN liten paprikabebis inuti sig! Borde jag känna mig orolig eller bara lycklig över det blandrasiga föräldraskapet?

Jag har idag försökt läsa i "Amado amo" och har hunnit ca 50 sidor av 205. Under två av två försök har jag somnat och sovit på ett sätt som jag aldrig gjort förut. Djupt, underbart, skönt.

...

Det känns verkligen att det är sista boken. Jag tänker mer i banorna (när jag inte förstår en massa ord) "jaja, men kontentan förstår jag väl ändå" och så skiter jag i att översätta. Men eeey. Senast jag hörde mig för var inte högskolan allt för professionell..så jag lär väl få VG ändå. Ska pressa under morgondagen också innan jobbet. Samt i veckan efter morgonskiften. Så tankar vi hem det här betyget!

Sen har jag 22,5 av 30 spanska A-poäng! Gissar på att jag även kammar hem 1,5p av textanalysen pga utomordentliga inlämningsuppgifter jag och Mikael gjort också. Vad slutar det på, 24 poäng? Jag får vara nöjd! Jag har ju jobbat heltid samtidigt den här terminen! Omprov omprov *peppar*. Eller ptja, uppsatsen kunde jag väl kanske försöka mig på. En A-uppsats, vad kräver de? Hur många sidor liksom?

Jajja.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0