Hunniez!!

Vad har hänt sen sist..

Jag var ledig i måndags, tog mig en välförtjänt löptur runt älven och orkade hela vägen. Sen läste jag ganska mycket i sista boken, tog det lugnt. Var hur skönt som helst att ha en ledig dag!

Jag har jobbat 05-14 de senaste två dagarna. De passen går verkligen rasande fort, man fattar inte att man är på jobbet förrän efter frukostrasten kl 08!  Igår morse (04.20) cyklade jag men nu blir det inte mer av det, för bilen är tillbaks!

Mormor plockade upp mig i Borlänge igår och vi åkte hem till dom i Stormatsbyn. Åh det var så härligt att umgås ensam med mormor och Bertil, känner mig så safe därute hemma hos dom! Mormor bjöd på smörgåsar, kokkaffe och fika som vanligt. Minnen från barndomen, lugn och ro, tystnad, röda stugor med vita knutar, och så kom Hasse förbi med sitt barnbarn.

Bilen är lagad och Bertil har gjort ett otroligt jobb med massa saker som var fel. Är så tacksam!  Jag gav honom ett presentkort på Jula som tack för besväret.

Jag sparade så himla mycket energi kände jag idag, genom att få köra bil till och från jobbet :) mycket klarare i huvudet framför allt.

Ändå så slocknade jag två timmar när jag kom hem. Har i alla fall gjort mig ansträngningen att plocka in alla kläder i garderoben som jag rivit ut, samt diskat en massa disk. Man mår bättre psykiskt när det åtminstone inte ser för jävligt ut hemma!

Imorgon ska jag jobba, äta sushi och shoppa lite med Saga hade jag tänkt :) på fredag blir det jobb morgonskift, en fika med jobb-Erika och söndag tänkte jag och Anna ses och diskutera lite charity-gifts innan det åter blir jobb.

Ser mot all förmodan fram emot att åka till Västerås på lördag också trots att huvudet kommer bli tjockt och åter tjockt.

Justja, råkade ta på mig mera heltid nästa vecka.. Haha men vad fan, skitsamma. Ingen mening att sitta hemma och häcka ändå. Jobbar 16.45-00 måndag tisdag, 18-01.15 onsdag torsdag, samt 18-01.30 nästa söndag. Fina pengar det! Nästa månad är jag uppe i 40 000 sparade kronor, detta bara sen mars. Lite återbetalning till CSN, sen kan jag göra vad jag vill med livet :)


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0