Jobbsvängen

Det lyckas alltid bli i samma veva som jag säger till folk att jag ska vara ledig, som chefen ringer ganska desperat. Ska jobba heltid 40h nästa vecka. Tisdag-fredag 5-14 och nästa söndag 14-19. Men som sagt, jag jobbar ju gärna så.

Plus att jag igår betalade hela bilen till pappa (jajemen, nu är jag stolt bilägare) samt har reparationskostnader på runt 3000 kronor att betala. Så jobb är välkommet, vill ju kunna spara pengar också!

Vad gäller bilen så behövdes det köpas 4 helt nya sommardäck vilket gick på 1800 kronor. Nya bromstrummor, en handbromswire, nånting till avgasröret.. ja det kostar minsann att ha bil. Men jag har inte riktigt hjärta att lämna den än. Och bra är ju att om jag rustar den nu, kan jag sälja den och få lite mellanskillnad förhoppningsvis, ska väl inte ha den mer än nåt år.

Ska försöka fixa att läsa sista boken och förbereda en 12 minuter lång muntlig presentation på spanska också. Så ska jag nog segla hem även nästa vecka. Nästa lördag har vi ju sista träffen i Västerås :S.

Jag blir grymt kluven till hösten. Göteborg, för att ha roligt och umgås med bra vänner? Eller Borlänge, för att håva hem cashen som bara rullar in i världens hastighet. Kanske är värt det att stå ut ett år till, för att sedan dra härifrån med världens buffert och kunna investera i nånting..

Jajja. Cyklade till Willys nyss och handlade mat, det började bli dåligt med sånt i kylen. Smög även in på systemet och köpte mig en flaska rött, för imorgon är jag ledig :)

Kommentarer
Postat av: Shirin

Härligt Sara att du äger bilen nu! Om Ingo av någon konstig anledning skulle vinna nå pengar nån gång så kan han säkert köpa den av dig sen och ha som pendlarbil till jobbet ;P



Och så ska du självklart bo kvar i Borlänge minst ett år till så du hinner träffa dina systersöner oooofta!



Hööj

2011-05-20 @ 16:48:14
URL: http://shirint.blogg.se/
Postat av: SawriZ

Heej! Ja, det känns toppenbra! :) Nu är det lillemor och jag! Blir det så att jag flyttar och måste sälja den så får Ingo såklart köpa den om han vill, han har andra tjing, pappa har redan visat sig intresserad, haha.



Ja, vill verkligen bo nära grabbarna ett tag till <3 åh dom är så himla underbara! Maximumsian och Gosidor :) behövs inget mer än dom två!

2011-05-20 @ 22:50:03

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0