Summering av inspelning, Göteborg och en kär vistelse hos Alicia

Måndag: Bussresa ner mellan 13-21. Hem till Alicia. Sova.
Tisdag: Inspelning av Monster.
Onsdag: Inspelning av Heroine och Hold on my love. Vin med Alicia.
Torsdag: Finputsning av Monster framförallt. Glass på en bänk med Ida och Effie. Ölhäng.


Kommunikationen med Ida fungerade hur bra som helst. Vi funkar jäkligt bra ihop vilket bådar gott för framtida samarbeten. Hon vill gärna fortsätta producera mina låtar och tror att P3 kommer älska mina låtar och så vidare. Sen snackar hon i termerna "när" jag släpper skiva, inte "om".. fint eller?

Vi började med att spela in Monster, den krävde liksom mest. Lade först gitarr och sång (första och andrastämma). Senare la Ida på tredjestämma, tamburin och piano.
Heroine blev i väldigt blottad version och jag tror den blev bra så enkel, trots att jag vet att man kan göra mycket mer med den. Men börjar så, tills jag har en vidare plan för den.
Hold on my love är jag själv halvnöjd med, men andra kanske gillar den.

Jag har prioriterat ner skolan nu och tagit musiken på allvar.. nu ska jag köra in i kaklet och satsa allt. Som tur är så har jag ju jobbet på Ica som backup :)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0