Inte dö i blodförgiftning.

Lagerjobb, miljön och arbetet, har sällan känts såhär uttröttande. Kom hem från jobbet 16.30. Gick och handlade. Tankade bilen.
Sex timmar senare panikförbereder jag resan och har någon slags orienteringstävling i min lägenhet. En pincett i taget och alla kläder utrivna på golvet.

Kommer sova för lite inatt. Höll på att börja grina nyss när jag bytte plåster på såret, blev ett ordentligt jack. Man ser köttet i fingret. Manisk som jag är började jag läsa på och förbereda mig inför att dö i blodförgiftning. Vakna med feber mitt i natten och inte hinna till akuten.
Ringde 1177 och fick höra från en uttråkad sjuksköterska som verkade titta på Samernas historia under 1900-talet samtidigt att såret nog inte blivit infekterat än, att jag skulle göra rent det och sätta på sårförband, och sen la vi på. Sen saknade jag mamma. Sen bestämde jag mig för att inte grina och gick och duschade med en hand.

Sen packade jag tandborsten. 

Åter till det där med att gå och lägga sig och inte dö i blodförgiftning. 

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag har fått två rejäla köttsår i fingrar de senaste två åren. Det ena fick jag dessutom genom att jag klämde fingret i ett avlopp och det sprack. Samma dag och även dagarna efter fortsatte jag att städa toaletter på jobbet. Jag har klarat mig helt utan blodförgiftning. Se bara till att göra rent, vara plåsterfri och lufta såret när du har möjlighet. För mycket plåster är döden för sår. Det är bättre att låta det lufta på egen hand istället för att stänga in det i en fuktig miljö. Däremot är plåster awesome för att skydda såret.

2011-11-25 @ 06:06:02

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0