Jag längtar tills jag blir fattig igen.

Är rätt så trött i sinnet vill jag erkänna.
Det är ungefär ett år sedan jag flyttade ensam i Borlänge och började bygga attityd. Slutade så småningom gråta om kvällarna, älvbron var inte lika lockande och mina dagliga promenader byttes mot att åka bil fram och tillbaks från jobbet. Pengar på kontot. Grabbarna på lagret. Logistik. Packa, sortera, märka. Bra med stålar. Behövde inte tänka.

Pengar, pengar, pengar.

På senaste tiden har pengar börjat ge mig en väldig olust. Mest strävan att tjäna så mycket som möjligt får mig att må illa. Jag tror jag börjar bli deprimerad av att mitt jobb inte har någon annan mening än den 25:e.

Fy fan, helvete. Grinar typ. Vad jag längtar ut ifrån ställagen, lagerlukten och truckarna. Vill ligga och läsa hela nätterna, formulera tankar ord och meningar. Gå promenader och vara sann mot mig själv.. rannsaka. Sluta svära och irriteras, börja älska och uppskatta livet igen. Jag vill använda mitt hjärta och på det jobbet jag har nu finns ingen plats för det. Man är så trött när man kommer hem att det enda man gör är att äta och sova.

Jag önskar att skolan kunde börja i december men jag får tyvärr vänta till januari. Vill inte jobba på lager längre, känner mig färdig med det. Jag saknar känslan av att lära mig saker snarare än att se siffrorna öka på kontot. 25000 eller 2500, jag bryr mig inte, så länge jag slipper vara avstängd och tom.

Snart slipper jag dessa bojor.
Snart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vi borde byta, syster! det enda jag längtar efter är just att få vara avstängd och tom, göra saker på rutin, slippa ha prestationsångest. det är ungefär vad fem års fattigdom och pluggande gör med en. aldrig tjäna pengar och alltid känna behovet av att ligga på topp. FYFAAN. jag vill vara tom och tjäna 25 papp i månaden. iallafall ett litet tag.

2011-11-28 @ 16:49:39
URL: http://rosabjork.blogg.se/
Postat av: Shirin

tänk om man kunde få en kombination av båda? typ 20 papp på kontot och ett jobb där man får tänka lite lite grann...vore något!

2011-11-28 @ 18:06:17
URL: http://shirint.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaa! Man ska nog satsa på att göra det man gillar ändå. I slutändan får man både värd tid och åtminstone en viss summa pengar över i månaden. :)

2011-11-28 @ 19:00:03

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0