Numera Göteborgsbo

Bloggen har helt dött pga att jag tror ni ändå vet vad som händer i mitt liv och jag har inte haft behov att skriva. Men ändå :)

Nu har jag ju flyttat ner och installerat mig i Göteborg. Fick fin flytthjälp av Camilla, Anders och Simon i fredags. Och efter andra dygnet här känns det kanon. Jag har två jobbintervjuer inbokade, en idag och en imorgon (Proffice & Uniflex). I princip alla grejer är upppackade och jag saknar min familj, kommer sakna främst Shirins ungar, men jag trivs som fisken här i staden. Kan förhoppnignsvis hälsa på i Dalarna minst var tredje månad.
Igår tog jag en kvällspromenad med Alicia och det var sån lyx att verkligen kunna göra det. Att vi kan göra det när som helst!
Igår band jag även upp mig på ett årskort på Sportlife, tyckte det var ett fräscht gym och det låg nära mig. 299:- i månaden kändes mer än överkomligt. Har ju som bekant lagt på mig en hel del kilon de senaste månaderna (gått från 58kg till 65 på ett år) och min trivselvikt ligger inte riktigt här. Mest stussen och brösten som har växt, samt en del armmuskler, men tycker det känns lite drygt att flåsa när man går i trappor, kroppen hängde inte riktigt med i viktökningen.
Så en 2-3 kilo siktar jag nog allt på att gå ner.
Jag har även roliga grejjer inplanerade. Ska göra musikvideo till Take me home, samt spela in och arrangera upp den här låten: http://www.youtube.com/watch?v=7UpJLqyWRRM . Text & musik made by me. Känns skitkul! Förhoppningsvis kommer min Johan ner och lägger bas, då vet jag att det kommer bli hur grymt som helst :-) Det kommer kosta mig pengar det här men mkt troligt får jag ju jobb så då kan jag pröjsa.
Jaha, där tog det slut på grejer att skriva. Sitter i köket på Trädesgatan och det är morgon, hade en tidig tvätt-tid idag, 7-11. Efter det ska jag cykla in till Swedbank och be om ett nytt Visakort då jag råkade.. trampa.. på mitt gamla igår. Var nog ändå nice det, det var utslitet och några år gammalt.
Tänk att det som gick sönder i flytten var inte porslin eller något annat skört. Nej, det var Visakortet, ipodsladden och kaffekannan till bryggaren. Sån jäkla ironi. ^^

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0