Det är dags

för ett inlägg nu när jag har en kvart innan min tvätt-tid börjar. Har inte ens kollat om det är ledigt. Bra planerat. Är det så jobbigt att gå ner för trappen och boka en tid.
Mest underkläder jag behöver tvätta inför resan.
Satt själv i matsalen idag. Lyckades krossa två kartonger med 10 liter Jokk tranbärsjuice innan lunch. 20 liter totalt alltså. På två olika ställen. Fick kalla på städ två gånger. Så jag blev sen upp till lunchen och satte mig vid ett eget bord.
Inte för att jag inte kan sitta med de andra och äta, det kan jag. Jag känner dock ingen lust över huvud taget. Vid frukosten idag pratade vuxna karlar om tamponger, hål och andra saker. En av karlarna frågade en i restaurangpersonalen varför hon stod med "rumpan upp i vädret" när hon fyllde på ett skåp under kaffemaskinerna.
Efter den frågan började de vid bordet skämta om att hon stod vänd åt "rätt håll". Roligt kan man tycka först, sen när jag såg hennes min insåg jag att det inte alls är roligt utan mest sexuella anspelningar som alla andra hör, och kanske får bilder i huvudet av.
Jag skäms att sitta där som tjej och i tidiga 20årsåldern.
Sen, jag vill inte sitta med "vuxna" pojkar som kallar tonårstjejer för kvigor och bryr sig mer om hur de ser ut när de pratar än vad de säger.
Olyckligt kan tyckas men dom är inte elaka, dom tillhör bara nån slags krets som jag inte vill vara del av.
Nej nu måste jag börja tvätta.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0