Uppdatering av en yrskalle.

En vecka och två dagar sen jag skrev sist? Shit, nu märks det att det händer saker.
Efter P4 och Hängmattan rullade allt igång. Mycket tack vare att en kille som har skivbolag här i Gbg ramlade över en av mina musikvideolänkar som jag spammat upp på facebook. Han kom och lyssnade dagen efter på hängmattan eftersom jag som tur var inte hunnit spela där än då, samt lyssnade samma dag på P4-grejen. Uppenbarligen gillade han det han hörde.
Lite mejlande fram och tillbaks, två möten, och nu har jag i princip skrivit managementavtal. Alltså, hjälp med PR och bokningar från honom. Han lobbar upp mig överallt och inför sina kontakter osv. PR-hjälpen jag får är enorm, han känner massor av folk i branschen. Vad han hittills fixat är en spelning på Parken, ett skivbolag i Schweiz som är intresserade av att släppa mitt framtida album just i det landet, samt möjligheter till betalda spelningar i Sthlm i maj. Och en miniturné på en lyxig butikkedjas klubbkvällar framöver. Allt detta på typ.. fyra dagar.
Vi splittar 70/30 på intäkter från mina spelningar. Det är dealen.
Undrar vart detta kommer sluta!
Har börjat jobba både på ett boende för cp-skadade och för distributionscentralen av mat (som jag inte kan nämna vid namn i den här bloggen) men det börjar på D och finns även i Blge. Mycket är omvänt på deras lager men i princip är det samma shit som att jobba på icaah. Truckarna verkar dock ha några fler år på nacken. Boendet har jag kommit in i bra tycker jag! :)) Trivs nästan bäst där.
I övrigt saknar jag min familj, börjar kännas att det var några veckor sen nu.. jag hoppas jag får lite spelningar i dalarna så jag kan åka upp. :)
Idag började jag på en ny låt, gött kött.
Imorgon kväll alltså: 
Spelning världskulturmuseet. Spelning parken. Öl!
Saknar er.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Översten

Så jäkla kul! GRATTIS igen! Jag fortsätter att heja på from a distanse!

2012-02-15 @ 11:19:45

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0