Sista helgen i januari

Igår hade vi middag här. Jag och Fanny gjorde italiensk matpaj med soltorkade tomater, basilika och rödlök. Grädde och ägg var det i den, jag har börjat äta vegetariskt på helgerna, men vet inte hur länge jag ska fortsätta med det, jag frossar lätt i dessa produkter.. Bregott om ni minns.. ^^ nåväl, god blev pajen, till den en sallad på körsbärstomater, feta och salladsmix. 10 trevliga människor blev vi och så fick jag bjuda på musik, fint och tacksamt :-) Fast snart lär väl mina kollektivmedlemmar tröttna på mina låtar, haha.

Idag har Thomas placerat in en synth, ett bord, riggat upp min mic och mitt ljudkort på mitt rum. Riktigt bra blev det. Kommer nog ta ett tag att lära sig göra snygga grejer i Cubase men jag ska verkligen ge det ett eller flera försök!
Sitter och lyssnar på Lalehs nya skiva, mycket bra låtar vad jag hört hittills, kan rekommendera Some die young, SamuelWho started it, eller ja, hela första halvan av plattan, längre har jag inte hunnit. Blir avis på hennes grymma röstspektra, från lågaste lågt till högsta tonerna.
Idag fick jag frågan av min f.d tidningskamrat Malin om jag vill spela live i Göteborgs studentradio. Vill jag såklart. Får se när det kan tänkas bli av.
Sätter mitt hopp till jobbintervjun, boendet, på tisdag, Linda som tipsade mig, hon jobbar där och de behöver vikarier. Blir väl mest/bara extra men alla pengar är pengar just nu. Lagret som jag hoppats så mycket på verkar dröja som fan, mejlade dom igen, då ringde chefen upp och sa att det kommer dröja minst 2 veckor till innan de kan ge något besked. Så jag har slutat hoppas där.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0