Längtar efter något som kan rädda mig

Happ hade skrivit ett helt inlägg på min Ipod och trodde det blev publicerat men INTEDÅ!!
WELL då rullar vi igen: Nyårsafton blev kalajs, en hyvens jävla kväll i Krylbo som vanligt. Pappa blev full, jag somnade först, osv, innan det nintendo Wii Mario kart Islam edition, trerätters av själva värdparet, oxfilé och grejer, mumma det, sparris också, stora plånboken. gosiga pojkarna, ingemars drinkar, lådvinet, fyllan, glädjen i de vuxnas ögon. Klockslaget, stjärnhimlen, vaknade 08.40, trodde jag var på hotell, det var shirins soffa. Gött det:


gick upp och borstade tänderna,

tog av mig halsbandet, sjöng:

Har alltid kunnat lita på min omdömeslöshet
Har alltid kunnat tappa min skalle till marken


Fick skjuts av Nini till Smedjebacken, yrade runt som ett vrak och samlade ihop passerkort till ica, salva, mig själv, stack i turboVolvo hem till Erika, hämtade hennes arbetskläder, glömde mina, direkt till lagret, fem minuter sen och vi var igång.

På lagret sjöng jag :

Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig

längtar efter något som kan
dda
mig

Stämplade ut på 999 som vanligt kl 00 och det var sista gången jag befann mig på ica.

Sov på Gabriels soffa i hans kvart alldeles vid Tuna-B, smidigt det eftersom jag skulle langa tillbaks nycklarna dit morgonen där på. Hos Gabriel: Fick clementiner, gardiner som örngott, plocka ölburkar från bordet, städa upp hans nyårsfest.
Otrevligt bemötande hos Tuna-B som vanligt, lägenhetsbesiktning, fick skura golvet bakom spisen, torka bort glömda matrester, tips om att gå en städkurs, jag tittade på besiktningsmannen och sjöng:

Har alltid varit säker på att jag kan göra fel
Det ger mig trygghet i stanken, bedragen av tanken


Svettades hela ulfshyttevägen hem, rattfyllesladdar, ishalka, soffsovarkroppen lortig. gammal gubbe på sellnäskiosken sa snuus, dä fint dä, jag såg på honom och sa, snus under läppen de måst man ha, kärringen i kassan sa jag vill se din legitimation jag.

jag såg på henne och sjöng:

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer?

Hon tittade på mig och jag sjöng: 

Jag tror du söker efter mer än du ser
Men jag ser att du ler, och jag tror att du tvivlar

jag sa:
visst ska du få se det, fittkärring, på vägen ut till bilen.


kom hem, duschade, åt avocado, sallad och GÖTTA.

Nu sist en kvällspromenad med Jag kommer, i öronen, peppen är fixad, ny playlist, fet röv som ska rastas imorgon bitti

den som lever får se om jag vaknar

Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig
Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig
Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig, Längtar efter något som kan rädda mig, längtar efter något som kan rädda mig

Kommentarer
Postat av: Shirin

Bästa inlägget någonsin! Så jävla bäst du är!

2012-01-03 @ 11:25:05
URL: http://shirint.blogg.se/
Postat av: Sarizen

Hahaha skönt!!!!! :D

2012-01-03 @ 12:59:27
Postat av: Camilla

Den låten alltså!



Jag tror faktiskt inte att städkurser är fel.. eller snarare att jobba som städare. Jävlar i min lilla låda vad man städar bra, snabbt, noggrant och effektivt efter det!

2012-01-03 @ 20:07:44
Postat av: Monica

Jävlar vilket skönt inlägg! Blir så glad av att läsa det :D

2012-01-17 @ 23:40:22
Postat av: Sarizen

Hahaha gött det! Saknar dig poolarN!

2012-01-18 @ 08:02:02

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0