Veg 2012

Sen jag åkte från Smedjebacken har jag börjat äta veganskt. Det grundade sig inte i några politiska irritationer utan att jag i princip bara ätit kött, ägg, bregott och creme fraiche senaste året.. kände lite avsmak och sånt.. undrar dessutom hur min hälsa ligger till med kolesterolvärden och sånt. Undrar hur mycket gojs som ligger i mina tarmar och gottar sig..
Tänkte börja skriva upp lite vad jag äter om dagarna för att få inspiration dagarna när den tryter, så kan jag gå tillbaks och läsa!

3 januari, kvällsmat: knäckemackor med hummus gjord på chiliolja, citron, pressad vitlök och kryddor.
4 januari, frukosten detsamma som kvällsmaten. Lunch, sallad på mungbönor, grön paprika, gul lök, olivolja och isbergssallad. Middag, gryta på krossade tomater, mungbönor, spenat, gul lök, paprika, olja och massa chili. Kvällsfika, havremjölk och frukt :)
5 januari, frukost havregrynsgröt med linfrön, sötmandel och hackade aprikoser. Lunch, överbliven gryta från igår. Kvällsmat, misosoppa, röd quinoa blandad med hummus.

För närvarande har jag sojabönor på blötläggning, tänkte göra antingen biffar eller någonting annat imorgon :)

Just nu känns det jättebra och jag har varit jättepigg senaste dygnen. Kolhydraterna gör mig pigg och alert. Har ett paket bregott i kylskåpet sen innan jul, vet inte vad jag ska göra av det, mår lite illa när jag tänker på hur många 600g jag satte i mig föregående år. :S
Jag älskar att halsa havremjölk direkt ur paketet! ;D Oatlys havremjölk är underbar, gillade den inte förut när jag var veg, nu smakar den ljuvligt :)
Idag lyckades jag gå vilse i Hisingsparken, fyfan, jag hade för lite kläder på mig också. Göteborgs största park, den är enorm. Efter 2 timmar var det inte roligt längre, blev så glad när jag äntligen kom fram till Slätta damm och såg min cykel stå där och vänta på mig :)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0