Nämen nuusååh!

Känner att jag vill dra igång det här bloggandet igen, tycker själv det är så nice att läsa bloggar så jag bidrar gärna till bloggosfären.

Vad gött det var att träffa brorsa nummer 2 i Smedjebacken, hängde en hel del med honom. Vi gick en promenad genom hela byn på söndagförmiddagen. På kvällen åkte vi till mormor som bjöd på mat trots att det var HON som skulle fylla år. Måndagen repade jag med Johan på dagen, på kvällen kom Tony. Tisdagen åkte jag hem!
Blev inte till att träffa syskonbarnen något :/ har saknat dom och de växer på utav bare Fan, man vill inte missa det. Men jag planerar att åka upp till Mumsidors födelsedag i maj så jag ser fram emot det.
Efter att jag blivit introducerad två veckor på lagret har jag inte varit där en enda dag. Jag har inte velat. Spyr på det. Deras upplägg på kontakten med bemanningspersonalen kan sammanfattas såhär som i ett litet brev till dom:
Hallå där ___.
Om jag har förstått det rätt så blev vi livegna någon gång efter 1700-talet. Det känns lite som att det är dags för er, era avkväden, att hyra in läskunnig personal och ta en titt i historieboken.

Jag lovar att det inte krävs en akademiker för detta. Varför inte slå två flugor i en smäll - vi ger sommarjobb till Olle, 12 år, att läsa några kapitel ur "Levande historia" varje dag för er. Kanske i skuggan under något träd vi förhoppningsvis kan hitta utanför erat fängelse till arbetsplats. Ring mig när ni tagit er igenom kapitlena som handlar om feodaltiden så kan vi konstatera tillsammans att vi befinner oss i ett annat århundrade nu, och att relationen Herre - Slav känns lite för jävla ringrostig. 

Fram tills att ni läst igen grundskolekompetens vill jag inte att ni ringer mig samma dag ni behöver personal, med hot om att sluta ringa om jag inte ställer upp, utan försöker lägga upp någon form av taktik för hur ni inte ska få er personal att vilja maxa och köra över er med trucken.

Med vänliga hälsningar.
Detta lager ringer enbart in folk samma dag och jag mår dåligt som fan utav det. Dels för att man inte kan planera sina dagar då, men också för att man indirekt blir ratad av dom om man säger nej för många gånger. Själva lagret i sig är inte heller trevligt. 75% utlänningar varav minst hälften verkar vara kriminella män i min ålder och uppåt. Under en arbetsdag kan jag förvänta mig en massa uppläxningar och otrevliga blickar. På lagret finns inga fönster och inget dagsljus.
Jag har insett att hela miljön är EXAKT som ett jävla fängelse. Jag __pallar__ inte. Jag sliter fan hellre i vården och i skolan än befinner mig på ett sånt ställe igen. Spelar ingen roll att man snittar grymt mycket högre peng i industrin. Jag bryr mig inte. Såpass mycket tycker jag om mig själv att jag inte utsätter mig för en massa skit i onödan.
NÄMEN OJDÅ! EN jävla massa gnäll blev det nu. Jag ska helt enkelt se till att skaffa mig andra extrajobb :)
Fick massa fina kläder idag :)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0