Rädd

Jag har sett sanningen i vitögat och blir
HELT
ÄRLIGT
RÄDD

för hur jag tror att jag måste bete mig. Speciellt efter att ha läst den här artikeln:
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.dn.se%2Fnyheter%2Fvarlden%2Fmanga-facebookvanner-kan-tyda-pa-narcissism&h=KAQG_unAx


Kollar mina facebookstatusar t.ex. ALLT handlar om hur duktig jag varit gällande ALLT. Massor av förskönanden om min egen tillvaro.
Varför gör jag såhär. VARFÖR!! När jag uppenbarligen själv mår så jävla dåligt av det.

Varför är det så viktigt att försöka måla upp en bild om hur PERFEKT jag och mitt liv är.

Är det inte att jag följer mina drömmar så är det att jag tränar, bor på det perfekta stället, äter rätt mat, eller något annat som är såpass viktigt och RÄTT att jag insett det före alla andra.
Jag är inte intresserad av perfekta människor eller vänner inser jag nu. Jag hatar egentligen konkurrens för det är det som förgör och förstör människor idag i vårat samhälle. Det är det som driver oss till vansinne och plockar fram alla hetsande gastande jävlar i oss och som får oss att sitta där med vår ångest, vårat sockerätande, våran träningsnarkomani, arbetsnarkomani och våra tårar.
Jag vill inte se några resultat. Jag vill inte se hur duktiga vi är. Jag vill se hur mänskliga vi är och hur mycket vi är benägna att älska, oss själva och livet såpass mycket att vi tar avstånd från den här hetsen.
Jag måste göra det nu innan jag bryter ihop.

Kommentarer
Postat av: Direktören

Dina uppdateringar syns inte i min lista längre... så jag har vart lite kass på att hålla mig uppdaterad. Men insikt är första steget, du är ingen dålig människa, sådär håller vi alla på lite till mans och i perioder. Fint är att man blir medveten när man spelar över, klappa dig själv på axeln för att du är självmedveten och vill ta till konstruktiva sätt för att ändra till en mer positiv riktning. Jag hejar på! Stor Kram, V.D.

2012-03-31 @ 14:18:32

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0