Härlig dag

Det var lite småsegt att jobba dag idag då två av tjejerna var hemma från dagcenter men inte riktigt kunde gå ut. Men men, solen sken, dagen flöt på. Efter jobbet lagade jag en god omelett på ägg, kalkon, oliver och paprika, sen stack jag och simmade. 1100 meter på ca 35 minuter. Mina simglasögon är helt klart det bästa köp jag gjort på senare tid. Det är läskigt att vara under vatten när man tränar hårt samtidigt som man får en kick av det. Skräckblandad förtjusning kanske man skulle kunna säga :) sånt som jag älskar!

Tycker mig ha kommit in i ett mycket bra träningsmönster. Det blir varannan dag vatten, varannan dag joggingsko har jag bestämt mig för. Så simning måndag, onsdag, fredag, söndag, jogging eller gång tisdag, torsdag, lördag. + Cykel till jobbet när jag väl jobbar, som en bonus. Hittills har det sett ut såhär:

Fredag: Jogging 5 km.

Lördag: 1 mil cykel.

Söndag: I mil cykel + 1 mil promenad.

Måndag: Köpte simkortet. 2 km simning, lätt cykling.

Tisdag: 1 mil cykel + 5 km jogging.

Onsdag: 1 mil cykel + 1,1 km simning.

Hemligheten med min träning är som tidigare skrivet: variation, praktisk nytta och inte för mycket. Så ska jag nog ta mig ur den här livsstressen jag ägnat mig åt sen jag flyttade ner. Känner redan hur jag mår mycket bättre. Har inga som helst ambitioner att bli "bra" på nån träningsform längre, då jag vill komma så långt ifrån prestige och tävling som det går i min vardag. Träningen är bara ångestdämpande och därför är det skönt att komma ut varje dag.

Imorgon börjar jag kl 14 vilket gör att det blir helt perfekt att gå ut i solen innan. Har inte bestämt mig för om det blir en joggingrunda före, eller en promenad till jobbet.
Nu ska jag njuta av kvällen! :)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0