Post-Stockholm

Hallå där bloggiZ (notera ironi). Här sitter jag med en kopp Cup a Soup tomat/basilika. Blev helt sjukt sugen på det så fort jag vaknade så det fick bli en annorlunda frukost idag. Den blir förresten ännu godare om man slår i lite vitvinsvinäger. 
 
 
I förrgår åkte jag till Stockholm för att spela. Före hann jag kila in på hälsokost på hornsgatan och köpa lite gojibär, har aldrig testat att käka dem bara såhär.
 
 
 
Jag hann även med att träffa världens bästa Kerstin, min gamla bildlärare, och efteråt Moa som jag sov hemma hos i Riksten. Spelningen gick bra. 
 
 
 
Vad som hände dagen efter var något som faktiskt måste gå till historien.
 
 
Jag och Moa ställde klockan på 5.30 för att jag skulle hinna med bussen från Riksten som skulle gå 06.23. Tåget hem skulle gå 7.25 från centralen så det blev inte många timmar vi hann sova, max 4. Resvägen var alltså Riksten-Tullinge-T-centralen. 
Vid Tullinge station klev jag nöjd och glad på sista pendeltåget och tänkte att "Nu är det bara att sova hela vägen hem till Göteborg, så är jag hemma vid lunch och har hur mycket tid som helst att göra något under dagen".
 
 
Satte mig och lyssnade på min nyskrivna låt och började planera hur jag och Anders ska arrangera upp den. 
Stationerna gick.. Tumba.. Rönninge..
Jag tittade på stationerna en efter en och plötsligt fylldes jag av en känsla av olust. Vänta nu.. känner jag igen de här? Sen slog det mig.. Efter tjugo minuters resväg.. Säg inte det.. jo..
..Jag är påväg mot Södertälje..
 
Så fort insikten slagit mig och efter tre sekunder av panik, lugnade jag ner mig och gick mentalt igenom "Vad gör man vid nödsituationer". Jo, man stannar tåget. Okej. Inte läge kanske. 
Jag gick av nästa. Östertälje. Precis när jag gick av, rullade det filmiskt in ett tåg tillbaks mot Stockholm. Jag gick på. Tittade på min mobilbiljett. Såg att tåget skulle gå 9.25. Inte 7.25. Klockan var 07.00.
Jag funderade på hur man använder en giljotin. Cyanidkapseln och skottet i huvudet. Korsfästelsen. Jag funderade på meningen med allt och såg min barndom fladdra förbi framför ögonen. Sen sket jag i allt och började garva så tårarna rann. 
 
Jag var så trött igår när jag kom hem att jag bara åt och sov. Min dag blev alltså helt förstörd :-) 
Idag ska jag klippa sajdkatt! Eller ja, undercut. Tror ni jag kommer passa i det? :-) 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0